Banery reklamowe jako sposób na dotarcie do klienta
Baner reklamowy to jedna z najciekawszych form reklamy. Najczęściej wykorzystuje się ją do promocji produktów lub różnego rodzaju usług. Ogromną zaletą baneru jest jego odporność na warunki atmosferyczne i możliwość wykorzystania go na wielu zróżnicowanych powierzchniach takich, jak: budynki, rusztowania, przystanki, czy ogrodzenia. Może również służyć do oznaczenia samego punktu sprzedaży, czy miejsca wykonywanych usług.
Czym się wyróżnia to narzędzie?
Zdecydowaną większość wśród ludzi stanowią wzrokowcy, co oznacza, że najłatwiej przyswajają informacje prezentowane w formie drukowanej lub graficznej. Do takiego grona odbiorców trafi reklama w postaci baneru.
Baner (z angielskiego banner) zawiera najważniejsze, skonkretyzowane treści i nie przytłacza ilością informacji. Nadaje się do wnętrz, a także powieszenia na ścianie budynku lub ogrodzeniu. Co więcej, banery wielkoformatowe są widoczne ze sporej odległości.
Banery są bardzo uniwersalne. Dzięki nim można w prosty i niedrogi sposób dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Dzięki dwóm intuicyjnym systemom – jakimi są tunelowanie i oczkowanie, banery są bardzo łatwe w montażu. Po złożeniu lub zwinięciu nie zajmują wiele miejsca, więc nie ma problemu z ich transportem.
Bardzo często można spotkać się z tym, że są one częścią ekspozycji w czasie imprez sportowych i kulturalnych, ponieważ świetnie się sprawdzają zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków.
Banery reklamowe online
Żeby nadruki reklamowe spełniły swoją funkcję, przede wszystkim muszą wyróżniać się celnie dobraną treścią. Metod jest kilka - można skorzystać z gotowych banerów reklamowych, przygotować własną grafikę na baner lub skorzystać z usług wykonywania projektów graficznych. Możliwość zamówienia banneru online to maksymalnie wygodne i szybkie rozwiązanie.
Jaki baner wybrać?
- Baner laminowany - W procesie druku zostaje laminowany folią PCV. Banery laminowane charakteryzują się większą sztywnością, przez co łatwiej mogą się niszczyć, jeśli poddane zostaną załamaniu. Ta forma sprawdzi się najlepiej przy krótkotrwałych ekspozycjach oraz mniejszych formatach.
- Baner powlekany - W trakcie produkcji zostaje powleczony PCV w formie płynnej. Jest bardziej giętki i elastyczny, a prawidłowo zamontowany będzie odporny na warunki atmosferyczne (deszcz, umiarkowany wiatr, promieniowanie słoneczne). Stanowi idealne rozwiązanie dla ekspozycji długoterminowych oraz dużych powierzchni, dzięki czemu stwarza tańszą alternatywę dla bilboardu reklamowego.
- Baner dwustronny lub jednostronny - W zależności od potrzeb, klient dokonuje wyboru, czy jego reklama wielkoformatowa ma być zadrukowana po jednej, czy po obu stronach. Wersja dwustronna może zostać powieszona na stelażu typu “trzepak”, rozciągnięta ponad ciągami komunikacyjnymi czy pomiędzy drzewami. Niniejsze rozwiązanie fantastycznie sprawdzi się podczas imprez plenerowych, takich jak festyny czy koncerty.
Ile to będzie kosztować?
Bannery to jedno z najbardziej ekonomicznych rozwiązań. Ich cena jest niewielka, a mimo to oferują pełną funkcjonalność oraz estetyczny wygląd. Ostateczny koszt uzależniony będzie od szczegółów technicznych, czyli chociażby tego, czy będzie zadrukowany dwustronnie, czy tylko z jednej strony. Ceny baneru reklamowego zaczynają się już od 25 zł za m2.
Czy banery są trudne w montażu?
Drukowanie banerów jest szybkie, a ich montaż naprawdę prosty. W zależności od sposobu ekspozycji baner jest oczkowany lub wykończony tunelem, który umożliwia wsunięcie profili. Metalowe oczka, okalające krawędzie, pozwalają na zamocowanie banera reklamowego za pomocą opasek zaciskowych, linek czy drutu.
Baner reklamowy – forma reklamy dla każdej firmy
Baner standardowy jest idealnym nośnikiem reklamy outdoor. Świetnie sprawdza się w funkcji reklam długoterminowych. Ze względu na spory rozmiar, ten rodzaj reklamy wykorzystuje się głównie na zewnątrz.
Z uwagi na ilość stron reklamowych, banery standardowe dzielą się na: baner jednostronny oraz dwustronny. Baner dwustronny zapewni reklamodawcy widoczność z każdej strony tablicy, co jest przydatne szczególnie, jeśli jest on umieszczony przy drodze. Natomiast baner jednostronny to nieco tańsza alternatywa zawierająca reklamę z prawej lub lewej strony tablicy. Takie rozwiązanie powoduje, że reklama dociera do mniejszego grona odbiorców, jednak jest to równie skuteczny sposób reklamy.
Przy produkcji trwałych banerów reklamowych warto wybrać odpowiednią jakość materiałów i druku. Największą zaletą jest fakt, że można je drukować w niemal każdym istniejącym formacie.
Baner drukuje się w technologii UV, w pełnej palecie barw CMYK. Dzięki temu można zaprojektować dowolny typ grafiki. Najkorzystniejszym uszlachetnieniem dla reklamy zewnętrznej jest baner powlekany, charakteryzujący się odpornością na trudne warunki atmosferyczne. Nieco tańszą opcją jest na przykład baner laminowany stosowany do reklamy wewnętrznej.
Natomiast firmy, które potrzebują reklamy przez całą dobę powinny rozważyć użycie baneru odblaskowego. Taki baner dzięki nowoczesnej strukturze, odbija skierowane na niego światło przez całą dobę.
Baner standardowy, zgrzewany – na czym polega jego trwałość?
Trwałość konstrukcji zapewnia zgrzewanie, które wykonuje się podczas produkcji baneru. W procesie zgrzewania wszystkie elementy wykonane z metalu lub tworzyw sztucznych łączą się w nierozerwalną całość. Baner zgrzewany jest zatem niezwykle solidny i odporny na uszkodzenia. Zgrzewanie to także proces, który zapobiega rozpadowi banera na części, co mogłoby stwarzać realne zagrożenie, na przykład w ruchu drogowym.
Baner powlekany – stworzony do promocji długookresowej
Baner powlekany jest wyprodukowany z materiału o wysokiej trwałości. Siatka materiału wykorzystywanego do produkcji baneru pod wpływem obróbki termicznej staje się niezwykle wytrzymała. Dzieje się tak głównie za sprawą zatopienia materiału w płynnym PCV, które następuje podczas tego właśnie procesu.
Gdzie sprawdzi się baner reklamowy powlekany?
Baner powlekany sprawdzi się świetnie w reklamie typu outdoor – głównie ze względu na swoje właściwości. Jest on między innymi bardzo odporny na podmuch wiatru i wysokie nasłonecznienie. Baner powlekany cechuje się ponadto trwałością i solidnością, która daje gwarancję estetycznej reklamy nawet do trzech lat od momentu jej zamieszczenia. Jest to doskonały wynik w świetnej cenie.
Na trwałość reklamy wpływa również rodzaj atramentu wykorzystanego do produkcji baneru, a także różnego rodzaju zabezpieczenia dodatkowe. Baner wzmocniony – powlekany – to świetna długoterminowa forma promocji zdecydowanie warta inwestycji. Nic dziwnego, że decyduje się na nią coraz więcej klientów.
Baner reklamowy odblaskowy – doskonała widoczność
Baner reklamowy odblaskowy jest doskonałym i jednocześnie oryginalnym nośnikiem reklamowym. Spośród pozostałych środków reklamowych wyróżnia go przede wszystkim doskonała widoczność bez względu na porę i warunki pogodowe. Dlatego tego typu banery warto umieszczać w miejscach, w których istnieje szansa, że będzie padać na nie światło. Są to na przykład:
- ruchliwe ulice,
- ogrodzenia,
- wysokie budynki.
Czym charakteryzuje się baner reklamowy odblaskowy?
Baner odblaskowy nie generuje światła sam z siebie, a odbija je dzięki powłoce mikropryzmatycznej, mającej zazwyczaj kształt przypominający plaster miodu. Taka forma reklamy jest idealna przede wszystkim dla przedsiębiorstw i różnego rodzaju salonów usługowych, którym zależy na szybkim i skutecznym zwróceniu uwagi potencjalnego klienta. Szczególnie jeśli jest nim na przykład kierowca drogowy.
Plakaty reklamowe frontlight – nowoczesna technologia wysokiej jakości
Baner reklamowy odblaskowy wykonuje się na materiale frontlight. To bardzo wytrzymałe tworzywo, odporne na różnego rodzaju uszkodzenia mechaniczne i czynniki atmosferyczne. Banery frontlight wykonywane są dzięki wykorzystaniu nadruku solwentowego. Taka technika zapewnia przede wszystkim żywe i nasycone kolory.
Najpopularniejsze wymiary banerów odblaskowych to:
- 200 x 100 cm,
- 300 x 100 cm,
- 400 x 150 cm,
- 400 x 150 cm.
Ponadto, istnieje również możliwość stworzenia baneru o formacie niestandardowym, odpowiadającym zapotrzebowaniu klienta i jego wymaganiom.
Baner powlekany Black Back – baner, który nie przepuszcza światła
Baner powlekany black back charakteryzuje się dodatkową powłoką, którą umieszcza się w jego wnętrzu. Dzięki temu można zablokować dostęp do promieni świetlnych. Dodatkowa warstwa sprawia, że możliwy jest obustronny zadruk plakatu przy zachowaniu jego walorów estetycznych. W przypadku druku jednostronnego, drukowany jest baner z czarnym tyłem. Nie wpływa to jednak w żaden sposób na spadek jakości druku. W każdym przypadku baner prezentuje się bardzo estetycznie i jest bardzo czytelną formą reklamy. Właśnie z tego względu jego popularność z roku na rok wzrasta i sięga po niego coraz większa grupa klientów.
Banery blackout – druk banerów
Zależnie od tego, jakiego rodzaju materiałów używa się podczas produkcji, istnieje możliwość wykorzystania baneru zarówno w reklamie indoor, jak i outdoor. Użycie najlepszych produktów gwarantuje, że baner jest wytrzymały – nawet w przypadku wystąpienia zmiennych warunków atmosferycznych.
Do produktu jakim jest baner powlekany black back używa się również najwyższych jakości technologii. Są nimi: druk UV, HP latex, druk solwentowy oraz eko-solwentowy. Wybór zależy przede wszystkim od tego, jakie preferencje ma klient.
Baner umieszczony w nieodpowiednim miejscu
Ruchliwe drogi to te, które reklamodawcy lubią najbardziej. To właśnie przy takich ulicach najczęściej można zauważyć banery reklamowe zawieszone gęsto na płotach, czy duże billboardy. Jednak szybkie tempo jazdy nie daje kierowcom szansy na jakiekolwiek przeanalizowanie reklamy. Znacznie większe możliwości na dotarcie do klienta daje baner umieszczony przy ulicach, które często są zakorkowane. Duże natężenie ruchu powoduje, że kierowcy chcą się czymś zająć. Zwykle kierują swój wzrok właśnie na przydrożne banery reklamowe. Baner znajdujący się w takiej lokalizacji daje realne szanse na to, że zostanie zauważony i zapamiętany. Jeśli klient będzie zainteresowany z pewnością w korku znajdzie czas na to, żeby wpisać nazwę Twojej firmy w internetowej przeglądarce telefonu.
Baner można zawiesić także na ogrodzeniu, co często ma miejsce w mniejszych miejscowościach lub miastach. Dzięki temu lokalna społeczność ma szansę dowiedzieć się np. o usługach świadczonych przez nowe przedsiębiorstwo. W tym przypadku, aby powiesić baner należy uzyskać zgodę właściciela posesji.
Baner reklamowy – cena odpowiednia do jakości
Skuteczny baner reklamowy to nie tylko dobry projekt, ale również estetyka i solidność wykonania. Powinien być stabilny i odporny na warunki atmosferyczne. Dodatkowo jest to rodzaj reklamy wielkoformatowej, dlatego warto jej wykonanie zlecić specjalistom. Zarówno drukarnia internetowa, jak i drukarnie stacjonarne są w stanie wykonać tego typu druk w naprawdę dobrej jakości.
Koszt druku zależy natomiast od kilku czynników takich jak jego wielkość i przeznaczenie. W przypadku większej ilości plakatów ich koszt jest znacznie niższy niż podczas drukowania pojedynczego egzemplarza. Podczas stałej współpracy drukarnie oferują atrakcyjne zniżki, dlatego, jeśli wykonanie usługi jest satysfakcjonujące, warto pozostać wiernym jednej firmie.
Ile trwa realizacja baneru?
Czas przygotowania baneru zależy przede wszystkim od tego czy klienci mają gotowy materiał, czy decydują się także na projekt graficzny. W drugim przypadku konieczne będzie doliczenie czasu na stworzenie grafik odpowiedzialnych za reklamę. Na realizację baneru ma także wpływ jego typ i wielkość.