Dlaczego projekt baneru jest ważny?
Nie bez powodu druk banerów reklamowych jest jedną z najczęstszych prac wykonywanych w drukarniach wielkoformatowych. Zdecydowaną większość wśród ludzi stanowią wzrokowcy, co oznacza, że najłatwiej przyswajają oni informacje prezentowane w formie drukowanej lub graficznej. Aby jak najlepiej wykorzystać tę zależność i trafić do szerokiego grona odbiorców, warto skrupulatnie przemyśleć projekt graficzny planowanego banera. Nieestetycznie wykonany poster lub nieprzemyślane hasło może skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do skorzystania z usług danej firmy i zrujnować całą strategię marketingową.
Projekty banerów - na co zwrócić uwagę?
Dobry projekt baneru reklamowego będzie cechował się zawarciem najważniejszych, skonkretyzowanych treści w taki sposób, aby nie przytłoczyć odbiorcy nadmierną ilością informacji. Całość powinna być czytelna, estetyczna i rzucająca się w oczy, a co więcej także zapadać w pamięć. Oczywiście profesjonalny projekt musi być unikalny i wyróżniający daną markę na tle konkurencji.
Okazuje się zatem, że projektowanie banerów nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać, a projektowanie graficzne to złożony proces. Wykwalifikowani graficy potrafią poświęcić wiele godzin, aby wykonać najlepszy projekt baneru czy innej formy przekazu.
Projekt baneru a cena
Cena projektu baneru reklamowego oczywiście zależy od kilku czynników. Inny będzie koszt projektu małego banera laminowanego prezentującego dane firmy, a inny wielkopowierzchniowej siatki zawierającej skomplikowaną grafikę. Im bardziej wymagający i czasochłonny proces twórczy, tym, oczywiście, wyższy koszt.
Projekt banera z deficytem informacji
Żaden, nawet najbardziej atrakcyjny wizualnie baner reklamowy nie zadziała skutecznie, jeśli zabraknie na nim potrzebnych informacji. Pamiętaj, że bez nich klient nie będzie w stanie dotrzeć do Twojej firmy. Dlatego, zanim Twoim banerem zajmie się drukarnia internetowa lub stacjonarna, sprawdź, czy projekt jest dopracowany i zostały na nim umieszczone wszystkie dane, na których Ci zależy. Dzięki temu klient z łatwością zlokalizuje Twoją firmę i będzie mógł skorzystać z proponowanych usług.
Projekt reklamowy ze zbyt dużą ilością treści
Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest umieszczanie na banerze zbyt dużej treści. Najprawdopodobniej błąd spowodowany jest tym, że reklamodawca chciałby przekazać, jak najwięcej. Przekonanie potencjalnego klienta do oferty to jednak coś więcej. Projektując baner reklamowy, należy pamiętać o tym, że jest to reklama wielkoformatowa, a zatem umieszcza się ją zazwyczaj przy drogach i autostradach. Odbiorca ma więc średnio kilka sekund na to, żeby zwrócić na niego uwagę. W tak krótkim czasie przeczytanie długiego tekstu w dodatku ze zrozumieniem zwyczajnie nie jest możliwe.
Właśnie dlatego banery powinny ograniczać się do kilku chwytliwych zdań. Zamiast umieszczać na nich długich tekstów, znacznie lepiej będzie zastosować krótkie hasła reklamowe. Konkretne zdania przyciągają uwagę odbiorcy, a te bardziej chwytliwe sprawiają, że taki baner reklamowy zostaje w pamięci tym, którzy chociaż raz na niego spojrzeli.
Projekt w złej kolorystyce
Bardzo ważną kwestią podczas projektowania reklamy jest dobór odpowiedniej kolorystyki. Jako że baner to reklama wielkoformatowa, dobrze jest zwrócić na to szczególną uwagę. Baner reklamowy powinien przede wszystkim przyciągać wzrok swoją kolorystyką, dlatego najlepiej postawić na kolory intensywne i zdecydowane. Odradza się natomiast wykorzystywania kolorów “bladych” i pastelowych, gdyż z dużej odległości będą one praktycznie niewidoczne.
Każdy zastosowany w reklamie kolor podświadomie odbierany jest przez oglądającego, jako rodzaj konkretnego komunikatu. Zanim więc wybierzesz kolorystykę, zastanów się, co dokładnie za pomocą baneru chciałbyś przekazać klientom.
Projektując baner, postaw na jeden lub dwa kolory przewodnie. Mogą one nawiązywać na przykład do kolorystyki użytej w firmowym logo. Połączenie zbyt dużej ilości barw dominujących niesie za sobą ryzyko wysyłania sprzecznych komunikatów i wprowadza chaos w reklamie, co może w łatwy sposób zdezorientować odbiorcę.