Projekt banner贸w

Przy planowaniu skutecznej reklamy zar贸wno za pomoc膮 bilboardu reklamowego, jak i innych akcesori贸w reklamowych, wa偶ne jest nie tylko zwr贸cenie uwagi na odpowiednio dobrany rodzaj artyku艂u czy miejsce ekspozycji, ale tak偶e na trafno艣膰 projektu. Przy projektowaniu grafiki na baner op艂aca si臋 skorzysta膰 z us艂ug profesjonalist贸w, aby przekaz pe艂ni艂 swoj膮 funkcj臋 w jak najlepszy mo偶liwy spos贸b.

Projekt banner贸w
Zainteresowany projektem banera? Przygotuj臋 dla Ciebie espresow膮 wycen臋 Popro艣 o wycen臋
Piotr Nowak - Sales manager
Piotr Nowak Sales manager kontakt@druks.pl +48 666 395 394

Dlaczego projekt baneru jest wa偶ny?

Nie bez powodu druk baner贸w reklamowych jest jedn膮 z najcz臋stszych prac wykonywanych w drukarniach wielkoformatowych. Zdecydowan膮 wi臋kszo艣膰 w艣r贸d ludzi stanowi膮 wzrokowcy, co oznacza, 偶e naj艂atwiej przyswajaj膮 oni informacje prezentowane w formie drukowanej lub graficznej. Aby jak najlepiej wykorzysta膰 t臋 zale偶no艣膰 i trafi膰 do szerokiego grona odbiorc贸w, warto skrupulatnie przemy艣le膰 projekt graficzny planowanego banera. Nieestetycznie wykonany poster lub nieprzemy艣lane has艂o mo偶e skutecznie zniech臋ci膰 potencjalnych klient贸w do skorzystania z us艂ug danej firmy i zrujnowa膰 ca艂膮 strategi臋 marketingow膮.

Projekty baner贸w - na co zwr贸ci膰 uwag臋?

Dobry projekt baneru reklamowego b臋dzie cechowa艂 si臋 zawarciem najwa偶niejszych, skonkretyzowanych tre艣ci w taki spos贸b, aby nie przyt艂oczy膰 odbiorcy nadmiern膮 ilo艣ci膮 informacji. Ca艂o艣膰 powinna by膰 czytelna, estetyczna i rzucaj膮ca si臋 w oczy, a co wi臋cej tak偶e zapada膰 w pami臋膰. Oczywi艣cie profesjonalny projekt musi by膰 unikalny i wyr贸偶niaj膮cy dan膮 mark臋 na tle konkurencji.

Okazuje si臋 zatem, 偶e projektowanie baner贸w nie jest takie proste, jak mog艂oby si臋 wydawa膰, a projektowanie graficzne to z艂o偶ony proces. Wykwalifikowani graficy potrafi膮 po艣wi臋ci膰 wiele godzin, aby wykona膰 najlepszy projekt baneru czy innej formy przekazu.

Projekt baneru a cena

Cena projektu baneru reklamowego oczywi艣cie zale偶y od kilku czynnik贸w. Inny b臋dzie koszt projektu ma艂ego banera laminowanego prezentuj膮cego dane firmy, a inny wielkopowierzchniowej siatki zawieraj膮cej skomplikowan膮 grafik臋. Im bardziej wymagaj膮cy i czasoch艂onny proces tw贸rczy, tym, oczywi艣cie, wy偶szy koszt.

Projekt banera z deficytem informacji

呕aden, nawet najbardziej atrakcyjny wizualnie baner reklamowy nie zadzia艂a skutecznie, je艣li zabraknie na nim potrzebnych informacji. Pami臋taj, 偶e bez nich klient nie b臋dzie w stanie dotrze膰 do Twojej firmy. Dlatego, zanim Twoim banerem zajmie si臋 drukarnia internetowa lub stacjonarna, sprawd藕, czy projekt jest dopracowany i zosta艂y na nim umieszczone wszystkie dane, na kt贸rych Ci zale偶y. Dzi臋ki temu klient z 艂atwo艣ci膮 zlokalizuje Twoj膮 firm臋 i b臋dzie m贸g艂 skorzysta膰 z proponowanych us艂ug.

Projekt reklamowy ze zbyt du偶膮 ilo艣ci膮 tre艣ci

Jednym z najcz臋艣ciej pope艂nianych b艂臋d贸w jest umieszczanie na banerze zbyt du偶ej tre艣ci. Najprawdopodobniej b艂膮d spowodowany jest tym, 偶e reklamodawca chcia艂by przekaza膰, jak najwi臋cej. Przekonanie potencjalnego klienta do oferty to jednak co艣 wi臋cej. Projektuj膮c baner reklamowy, nale偶y pami臋ta膰 o tym, 偶e jest to reklama wielkoformatowa, a zatem umieszcza si臋 j膮 zazwyczaj przy drogach i autostradach. Odbiorca ma wi臋c 艣rednio kilka sekund na to, 偶eby zwr贸ci膰 na niego uwag臋. W tak kr贸tkim czasie przeczytanie d艂ugiego tekstu w dodatku ze zrozumieniem zwyczajnie nie jest mo偶liwe.

W艂a艣nie dlatego banery powinny ogranicza膰 si臋 do kilku chwytliwych zda艅. Zamiast umieszcza膰 na nich d艂ugich tekst贸w, znacznie lepiej b臋dzie zastosowa膰 kr贸tkie has艂a reklamowe. Konkretne zdania przyci膮gaj膮 uwag臋 odbiorcy, a te bardziej chwytliwe sprawiaj膮, 偶e taki baner reklamowy zostaje w pami臋ci tym, kt贸rzy chocia偶 raz na niego spojrzeli.

Projekt w z艂ej kolorystyce

Bardzo wa偶n膮 kwesti膮 podczas projektowania reklamy jest dob贸r odpowiedniej kolorystyki. Jako 偶e baner to reklama wielkoformatowa, dobrze jest zwr贸ci膰 na to szczeg贸ln膮 uwag臋. Baner reklamowy powinien przede wszystkim przyci膮ga膰 wzrok swoj膮 kolorystyk膮, dlatego najlepiej postawi膰 na kolory intensywne i zdecydowane. Odradza si臋 natomiast wykorzystywania kolor贸w 鈥渂ladych鈥 i pastelowych, gdy偶 z du偶ej odleg艂o艣ci b臋d膮 one praktycznie niewidoczne.

Ka偶dy zastosowany w reklamie kolor pod艣wiadomie odbierany jest przez ogl膮daj膮cego, jako rodzaj konkretnego komunikatu. Zanim wi臋c wybierzesz kolorystyk臋, zastan贸w si臋, co dok艂adnie za pomoc膮 baneru chcia艂by艣 przekaza膰 klientom.

Projektuj膮c baner, postaw na jeden lub dwa kolory przewodnie. Mog膮 one nawi膮zywa膰 na przyk艂ad do kolorystyki u偶ytej w firmowym logo. Po艂膮czenie zbyt du偶ej ilo艣ci barw dominuj膮cych niesie za sob膮 ryzyko wysy艂ania sprzecznych komunikat贸w i wprowadza chaos w reklamie, co mo偶e w 艂atwy spos贸b zdezorientowa膰 odbiorc臋.

Polecane Us艂ugi
Najnowsze wpisy na blogu