Baner stojący roll up – charakterystyka produktu
Stelaż reklamowy to niezwykle przydatny firmowy gadżet reklamowy. Szczególnie, w przypadku firm, które reklamują się podczas targów na konferencjach i delegacjach. Jest bardzo lekki, dzięki czemu w łatwy sposób można go transportować pomiędzy lokalizacjami. Roll-up w zależności od zamieszczonej na nim treści, stanowi świetną wizualizację marki lub produktu.
Baner stojący może być wykorzystywany zarówno, jako zewnętrzne, jak i wewnętrzne narzędzie reklamowe. Umieszczenie go na przykład w firmowym biurze, w miejscu spotkań z klientem, czy bezpośrednio przed salą konferencyjną jest świetnym rozwiązaniem, które wpływa korzystnie na sposób postrzegania działalności przez potencjalnego klienta.
Używane do konstruowania roll upów stelaże są nie tylko łatwe w montażu, ale również umożliwiają wymianę projektu graficznego. Jest to więc akcesorium wielokrotnego użytku, pozwalające na odświeżenie i aktualizację reklamy w każdym momencie.
Drukowanie rollupów reklamowych
Baner stojący drukowany jest za pomocą techniki UV pojedynczo lub w nakładach kilku sztuk. Materiał wykorzystywany do jego zadruku to poliester, którego podłoże posiada wykończenie satynowe. Jest ono odporne na wilgoć i uszkodzenia takie jak na przykład zarysowania. Dodatkowo poliestrowy materiał niweluje uporczywy efekt zwijania się krawędzi. W skład zestawu wchodzi zazwyczaj kasetka z zamontowanym nadrukiem oraz torba przeznaczona do przewozu reklamy.
Roll up – zalety i wady jego stosowania
Współcześnie istnieje ogrom możliwości związanych z rozreklamowaniem swojej firmy, czy pewnej inicjatywy społecznej. Jedną ze skutecznych form reklamowych jest roll up. Tego typu plakaty, są jednak mniej popularne od na przykład banerów reklamowych, czy billboardów. Mimo to, tak jak każdy inny produkt, roll upy mają zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Poniżej przedstawiamy wady i zalety stosowania roll upów w reklamie.
Zalety stosowania produktu, jakim jest roll up
Prosty i intuicyjny montaż - Jedną z głównych zalet roll upów jest to, że zarówno ich montaż, jak i demontaż jest banalnie prosty. Roll up składa się ze stelaża oraz mocowanej do niego grafiki. Połączenie ze sobą tych dwóch elementów jest tak proste, że bez problemu można to zrobić nawet jedną ręką! Zatem wystarczy zaledwie jedna osoba, aby w błyskawicznym czasie zamontować, a następnie rozmontować reklamę.
Możliwość transportu - Za nieskomplikowanym montażem roll upów idzie ich kolejna zaleta, jaką jest łatwa możliwość transportu. Roll up sam w sobie jest bardzo lekki, a po zwinięciu zajmuje bardzo mało miejsca, dzięki czemu można go z łatwością przewozić lub po prostu przenosić.
Kompaktowość - Roll up jest bardzo kompaktowy. Podczas zwijania plansza chowa się w metalowej kasecie, dzięki czemu można w bezpieczny sposób transportować reklamę bez obawy o uszkodzenie plakatu.
Reklama wielorazowa - Roll upy to bardzo ekonomiczna forma reklamy. Zostały skonstruowane w taki sposób, żeby można było wymieniać ich plansze reklamowe. Dzięki temu kupując jeden stelaż i kilka plakatów, zyskujesz możliwość wielorazowej reklamy. Takie rozwiązanie jest nie tylko ekonomiczne, ale również zapewnia świeże spojrzenie konsumentów na daną markę.
Ekonomiczność - Roll upy w porównaniu do innych środków reklamowych z rodziny reklam wielkoformatowych mają bardzo atrakcyjną cenę. Podczas gdy drukarnie prześcigają się wzajemnie, stale podnosząc ceny coraz to bardziej skomplikowanych ścianek reklamowych, tradycyjne roll upy można zakupić za naprawdę niewielkie pieniądze. Dodatkowo roll upy można drukować zarówno hurtowo, jak i pojedynczo.
Roll up – czy ma jakieś wady?
Niezdatny do stosowania w reklamie outdoor - Chociaż niewielka waga rolll-upa jest niewątpliwie jego zaletą, paradoksalnie można zaliczyć ją również do wad tego nośnika reklamowego. Lekka konstrukcja bardzo słabo sprawdza się podczas reklamy outdoor. O ile podczas słonecznego dnia nie stanowi to problemu, tak w przypadku trudnych warunków pogodowych może być problematyczna. Z uwagi na to, że konstrukcja jest niestabilna wystarczy silniejszy podmuch wiatru, aby zrównać naszą reklamę z ziemią.
Ile kosztuje przygotowanie roll-upów i od czego zależy?
Roll-up, który wykonuje się zamówienie wbrew pozorom nie jest dużym wydatkiem. Całkowity koszt jego przygotowania zależy natomiast od kilku istotnych kwestii. Wśród nich wymienia się między innymi rozmiar. Najtańszymi są najmniejsze warianty, które zwykle mają wymiary 85x200 cm. Z większym wydatkiem trzeba liczyć się, jeżeli zamawia się roll up o powierzchni 200x200 cm - chociaż wcale nie oznacza to, że wybierane są one rzadziej.
W ustaleniu ceny pomaga także określenie wymagań, jakie klient ma wobec roll-up’u. Najtańsze są modele, gdzie na wydruku ma znajdować się sam tekst. Nieco droższy jest wydruk roll-up’ów z grafiką. Najdrożej wychodzi druk wraz przygotowaniem projektu graficznego.