Projekt wizytówek

Komunikacja wizualna jest obecnie jednym z najważniejszych narzędzi, jakie wykorzystuje marketing. To za jej pomocą firmy kreują swój wizerunek. I chociaż wizytówki z pozoru wydają się mało znaczące, to znajdujące się na nich dane adresowe i sposób ich przedstawienia są bardzo ważnym elementem budowania wizerunku osobistego i firmowego.

Projekt wizytówek
Zainteresowany projektem wizytówki? Przygotuję dla Ciebie espresową wycenę Poproś o wycenę
Piotr Nowak - Sales manager
Piotr Nowak Sales manager kontakt@druks.pl +48 666 395 394

Dobra wizytówka firmowa – jak ją zaprojektować?

Kluczową rolę odgrywa już sam wstępny projekt wizytówki. Obecnie firmy proponują coraz to nowe rodzaje uszlachetnień, bogate wzory i kolory. Mimo to warto pamiętać, że w takich projektach bardzo łatwo jest przekombinować, a klasyczne rozwiązania zawsze sprawdzą się najlepiej. Weź więc pod uwagę, że wizytówka to przede wszystkim źródło informacji, dzięki której klient otrzymuje możliwość szybkiego kontaktu z Twoją firmą.

Obecność logotypu z przodu lub na tyle wizytówki nie jest bez znaczenia. Firmowe logo wspomaga budowę wizerunku marki i sprawia, że Twoja firma zostaje na długo w pamięci potencjalnych klientów. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo wykorzystywana kolorystyka wpływa na postrzeganie marki. Niektóre połączenia kolorystyczne podświadomie wywołują w nas pewne skojarzenia. Wybierając kolor wizytówki, zastanów się, co chcesz reprezentować i jak Twoja firma ma być odbierana przez potencjalnych klientów.

Bardzo ważne jest również to, aby wizytówka była dopasowana do tego, kogo ma reprezentować. Personalizacja wizytówki sprawi, że będziesz mógł się z nią identyfikować, a klient będzie mógł pozyskać o Tobie nieco informacji za jej pośrednictwem.

Ciekawa i kreatywna wizytówka – co ją wyróżnia?

Wizytówka stanowi nieodłączny element prezentacji wizualnej firmy. To jeden z pierwszych elementów promocyjnych, z jakim spotykają się potencjalni klienci. Dostając do ręki ten niewielki kartonik, klient potrafi w 30 sekund zadecydować, czy będzie chciał skorzystać z usług konkretnej firmy.

To właśnie z tego względu liczna grupa osób decyduje się na kreatywną wizytówkę. Co czyni ją ciekawą? Może to być innowacyjny nadruk, nietypowy kształt, czy materiał wykonania. Wiele w tym zakresie zależy od samej specyfiki branży, w której pracujesz. Nie każde rozwiązanie będzie uniwersalne.

Kreatywne wizytówki online – jak je zaprojektować?

Zanim zaprojektujesz swoje wizytówki, zastanów się, jak za ich pomocą zachęcić ludzi do skorzystania z usług właśnie Twojej marki. Kreatywne pomysły z pewnością mogą Ci w tym pomóc. Wykorzystując nieco wyobraźni, możesz stworzyć naprawdę ciekawy projekt, który nie wyląduje w śmietniku.

Jak to zrobić? W każdej chwili możesz skorzystać z usług drukarni internetowych i zaprojektować swoje wymarzone wizytówki online. Samo projektowanie wizytówek jest dziecinnie proste i odbywa się przez kreator wizytówek – przygotowany specjalnie do tego celu. Projektowanie wizytówek przez internet nie zawsze jest jednak możliwe. Kreator wizytówek sprawdzi się świetnie do tych mniej skomplikowanych projektów, drukowanych na papierze. Natomiast w przypadku modelu wykonanego z nietypowego tworzywa, warto udać się do drukarni osobiście, w celu dokładnego omówienia projektu ze specjalistą.

Tworząc wizytówki, przede wszystkim staraj się wyróżnić logo, ponieważ jest ono znakiem rozpoznawczym każdej firmy. Oprócz tego dobrze zaprojektowana wizytówka powinna zawierać najważniejsze dane kontaktowe, a zamieszczone informacje powinny być czytelne dla klientów. Warto pamiętać o tych zasadach także w sytuacji, kiedy decydujesz się na nietypowe szablony. Nawet najciekawszy model może okazać się bezużyteczny, jeśli nie można się z niego niczego dowiedzieć.

Projektowanie wizytówek w nawiązaniu do branży

Jednym z najprostszych sposobów na wyróżnienie wizytówki spośród konkurencji jest nawiązanie za jej pomocą do wykonywanych usług. Ciekawy będzie model, który zapada w pamięć. Wykorzystaj siłę Twojej branży i stwórz wizytówki, które zapiszą się na stałe w pamięci klientów.

Świetnym przykładem może być w tym przypadku Brooklyński tatuażysta Bailey H. Robinson, który tworzy tatuaże w oldschoolowym stylu. Zlecił on stworzenie projektu składającego się w stu procentach z napisów wykonanych przez niego samodzielne. I chociaż wymiary wizytówki pozostały standardowe, napisy zaprojektowano w taki sposób, aby odzwierciedlały charakterystyczny styl tatuowania. Dzięki temu cała wizytówka wyglądała jak jeden duży retro tatuaż. Stylowo i z pomysłem!

Kolejnym ciekawym przykładem jest oryginalna i kreatywna wizytówka adwokata, specjalizującego się w sprawach rozwodowych. Prawnik zlecił zaprojektowanie wizytówki, która rozrywa się dokładnie w połowie, dzięki czemu każdy z byłych małżonków może zabrać swoją część ze sobą. Proste, a jakie pomysłowe!

Poplamione wizytówki wydają się absurdalnym pomysłem, prawda? Przecież zależy Ci na tym, żeby wręczana wizytówka prezentowała się profesjonalnie i estetycznie. Dlatego te wizytówki zostały poplamione celowo! Stworzone dla sommeliera projekty, potraktowano specjalnym atramentem 3D, w taki sposób, aby imitowały odbite na kartonikach plamy z czerwonego wina. To prawdopodobnie pierwszy taki przypadek, w którym plamy z czerwonego wina nie są uciążliwe, a wyglądają naprawdę estetycznie i nadają wizytówce klasy.

Wizytówki praktyczne – na jaki projekt postawić?

Bez wątpienia wizytówki najchętniej zatrzymywane przez klientów to takie, które mogą jednocześnie spełniać funkcje przedmiotów użytkowych. Spróbuj dopasować oryginalny pomysł do profilu prezentowanego przez Twoją firmę, a oryginalne wizytówki zapewnią Ci gwarantowany sukces promocyjny. Praktyczny projekt zapada w pamięć oraz pozostaje w portfelach klientów i partnerów biznesowych na długi czas.

Dobrym przykładem tego typu wizytówki jest, zaprojektowany dla firmy butelkującej napoje, model w kształcie otwieracza do kapsli. To efektywny marketing, który jednocześnie odpowiada na potrzeby grupy docelowej firmy. Metalowy otwieracz wmontowany w wizytówkę pozwala rozkoszować się smakiem ulubionego napoju, w dowolnym miejscu i o każdym czasie.

Wizytówka w formie mini tarki kuchennej też jest całkiem niebanalna. Na taki pomysł wpadli szwajcarscy producenci sera, którzy zlecili zaprojektowanie metalowej tarki, w specjalnym etui, zapobiegającym skaleczeniu. Ciekawostką jest, że zaprojektowana wizytówka to rzeczywiście w pełni sprawne akcesorium kuchenne, które można z powodzeniem przeznaczać do użytku codziennego.

Projektowanie wizytówek z wykorzystaniem niecodziennych materiałów

Utarło się, że wizytówki powinny być papierowe. Nic bardziej mylnego! Oczywiście nie ma nic złego w tradycyjnej wizytówce, ale o ile ciekawszy będzie model wykonany z mniej oczywistego tworzywa. Wizytówki metalowe, materiałowe, a nawet jadalne – wybór jest przeogromny, a wszystkie z nich mile widziane przez klientów. Jedynym ich mankamentem jest to, że drukarnie nie mają możliwości projektowania tego typu wizytówki online. W tym celu należy udać się bezpośrednio do miejsca druku.

Doskonałym przykładem nietypowej i ciekawej wizytówki jest taka wykonana z suszonego mięsa. I chociaż na pierwszy rzut oka pomysł mocno zadziwia. Ta wizytówka jest doskonałą reklamą obozów survivalowych. A kiedy przypadkiem utkniesz sam na bezludnej wyspie (albo w ulicznym korku) może uratować Twoje życie – dosłownie i w przenośni – nie umrzesz z głodu.

Oryginalnym pomysłem jest również wizytówka zaprojektowana dla trenera yogi. Została wykonana z miękkiego tworzywa, imitującego prawdziwą matę do ćwiczeń. A kiedy już z niej skorzystasz, w łatwy sposób możesz ją zwinąć w rulon i schować do kieszonki Twojego portfela. To nietypowe rozwiązanie zwraca uwagę klientów.

Wizytówka z gumy? Czemu nie! Na ten nietypowy pomysł wpadł jeden z trenerów personalnych. Stworzył gumowe wizytówki, które na pierwszy rzut oka wydają się po prostu bezużyteczne. Projektowanie wizytówek przebiegło jednak bez zarzutu, a żeby odczytać dane kontaktowe, klient musi maksymalnie rozciągnąć wizytówkę w dłoniach. W ten sposób pomysłowy trener personalny zapewnił swoim klientom małą rozgrzewkę przed każdym treningiem.

Nietypowe kształty i wymiary wizytówki

Standardowe wymiary wizytówki to 85×55 mm. To format, który funkcjonuje na rynku biznesowym od dawna. Obecnie projektuje się nawet specjalne wizytowniki przeznaczone do ich przechowywania. Wystarczy zatem, że zmienisz nieco kształt swojej wizytówki i już będzie ona wyróżniać się na tle konkurencji. To takie proste. Wizytówki kwadratowe, okrągłe, a może nieregularne? Projekt o nietypowych kształtach jest oryginalny, ale ma jedną wadę, o której należy pamiętać, mianowicie nie zawsze zmieści się do klasycznego etui.

Za doskonały przykład mogą w tym przypadku posłużyć dwie, całkowicie kontrastujące ze sobą wizytówki. Pierwsza z nich została zaprojektowana dla biura rachunkowego, oferującego usługi małym firmom i jest mikroskopijnych rozmiarów. Niestandardowe wymiary wizytówki nawiązują do usług świadczonych w firmie, a jednocześnie wyróżniają ją spośród reszty, pomimo że w portfelu raczej trudno ją dostrzec. Z kolei drukarnia wielkoformatowa stworzyła, jak sama nazwa wskazuje – wizytówki wielkoformatowe, przypominające rozmiarem mały baner reklamowy. Następnie rozesłała je do największych agencji reklamowych. Takie wizytówki z pewnością trudno przeoczyć!

Ciekawym pomysłem może być również wizytówka w kształcie sprzedawanego produktu. Taki projekt pozwoli klientom poznać jakość oferowanych produktów już przy pierwszym kontakcie z marką. W zasadzie, w tym przypadku, ciężko już będzie nadać jej miano wizytówki, ale na pewno spełni ona swoją funkcję równie dobrze, co tradycyjny kartonik. O tym, że niestandardowy projekt przyciąga nietuzinkowym wyglądem, przekonała się firma produkująca przetykacze do toalet. Nawet tego typu gadżet wykorzystali do promocji firmy, projektując przetykacze w wersji mini i umieszczając na nich adres strony internetowej.

Jakość wizytówki ma znaczenie

Skupiając się na wyjątkowym designie wizytówki, nie należy zapominać, o bardzo ważnej kwestii, jaką jest wysoka jakość wykorzystywanych przy jej tworzeniu materiałów. Niezależnie od tego, czy do wyprodukowania wizytówki używasz papieru, czy innego tworzywa, ma ono naprawdę duży wpływ na finalny wygląd projektu.

Możliwości jest wiele, ale dla maksymalnej satysfakcji klienta warto używać sprawdzonych wcześniej materiałów.

Dlaczego warto samodzielnie zaprojektować firmowe wizytówki?

Firmowe wizytówki przydają się podczas branżowych spotkań, konferencji, czy oficjalnych lunchów. Nigdy nie wiadomo, kiedy natrafisz na moment, w którym będziesz mógł przedstawić klientom swoją ofertę. Dzięki wizytówkom mini reklamę swojej firmy masz zawsze przy sobie. Ułatwiają one kontakt z klientem i są świetnym pretekstem do rozpoczęcia biznesowego dialogu. Niejedna wartościowa współpraca była możliwa do realizacji właśnie dzięki profesjonalnym wizytówkom. Dlatego tak istotne jest, aby wyróżniały Cię na tle konkurencji.

Projekt wizytówki – dlaczego nie warto na nim oszczędzać?

Projekt wizytówki jest więc bardzo ważny, ponieważ ma bezpośredni wpływ na odbiór Twojej osoby przez klientów. Głównie z tego względu powinien on być przemyślany i dopasowany do charakteru świadczonych usług lub produktów.

Jeśli obawiasz się, że nie poradzisz sobie z projektowaniem wizytówki w domu, a sam kreator wizytówek okaże się dla Ciebie zbyt skomplikowany – poszukaj firm zajmujących się tym zawodowo. Z ich pomocą na pewno uda Ci się osiągnąć estetyczny i profesjonalny efekt.

Polecane Usługi
Najnowsze wpisy na blogu