Katalogi

Katalogi można zamówić w trzech rodzajach opraw: w formie szycia zeszytowego i oczkowego oraz w oprawie klejonej. Papier katalogowy można też uszlachetnić za pomocą specjalnych drukarskich procesów.

Katalogi
Zainteresowany katalogami? Przygotuję dla Ciebie espresową wycenę Poproś o wycenę
Wojciech Kozak - Sales manager
Wojciech Kozak Sales manager kontakt@druks.pl +48 666 395 394

Katalogi – prestiżowa forma prezentacji i reklamy firmy

Składając zamówienie, klient ma możliwość wyboru formatu oraz ilości stron zlecanego katalogu tak, aby dostosować go do potrzeb swojej firmy. Katalogi można zamówić w trzech rodzajach opraw: w formie szycia zeszytowego i oczkowego oraz w oprawie klejonej. Papier katalogowy można też uszlachetnić za pomocą specjalnych drukarskich procesów.

Niezależnie od wybranych uszlachetnień, rodzaju papieru, czy sposobu szycia, katalogi firmowe zawsze będą uznawane za najbardziej prestiżową formę reklamy, z której bardzo chętnie korzystają klienci.

Katalogi klejone – zaznajomienie klienta z produktem

Katalogi klejone są produktami składającymi się z dwóch części: okładki i drukowanego wkładu katalogu. Tak zwany wkład katalogu łączy się z okładką za pomocą sklejenia ze sobą grzbietów obydwu części. Stąd sama nazwa – katalogi klejone. Okładkę drukuje się zazwyczaj na papierze grubszym od tego wykorzystywanego w środku. Można ją również uszlachetnić poprzez użycie folii i lakieru wybiórczego UV. Tę metodę klejenia wykorzystuje się, produkując m. in.: broszury informacyjne lub katalogi produktowe niewielkiej grubości.

Katalogi dla firm klejone metodą PUR – gwarancja trwałości

Drugi sposób klejenia katalogów to łączenie metodą PUR. Jest to nowoczesna technologia. Powoli zastępuje produkcję katalogów zszywanych. Jest ona mniej popularna od klejenia standardowego – przez to używa się jej na przykład projektując katalogi dla firm na zamówienie specjalne.

Katalogi produktowe, które sklejane są tą metodą charakteryzują się tym, że są bardzo wytrzymałe i elastyczne. Wszystko za sprawą używanego do ich produkcji kleju PUR.

Grzbiet klejony tą metodą prezentuje się bardzo estetycznie, a co więcej, klej nie wpływa na pojawienie się żadnych przebarwień na papierze.

Katalogi szyte – skuteczna i niedroga forma reklamy

Katalogi szyte dzielą się na dwie kategorie. Są nimi: katalogi zeszytowe i katalogi w formie szycia oczkowego. Obydwie formy łączenia zapewniają klientom nie tylko estetyczny wygląd, ale również odpowiednią trwałość produktu.

Katalogi szyte zeszytowo wykorzystuje się między innymi do produkcji projektów takich jak: broszura, czy cienkie katalogi sklepowe. Natomiast modele stworzone z użyciem szycia oczkowego służą głównie jako katalogi branżowe i segregatory ofertowe ekskluzywnych marek lub firm, sprzedających produkty ekskluzywne. Są to przede wszystkim salony meblowe czy samochodowe.

Rodzaj szycia zależy również od ilości stron katalogu. Segregator ofertowy jest znacznie grubszy od reklamy sklepu spożywczego, dlatego szycia w przypadku tych produktów będą się od siebie różnić.

Co więcej, katalogi zszywane pozwalają na stosowanie rozwiązań nietypowych. Niestandardowy wygląd katalogu wpływa na wyróżnienie oferty na tle konkurencji, przyciągając konsumentów interesującym designem.

Gazetki sklepowe – zastosowanie

Formę katalogu wykorzystuje się również w produkcji gazetki sklepowej. Gazetki produkuje się zazwyczaj w oprawie szytej, w formie szycia zeszytowego – z użyciem dwóch płaskich metalowych zszywek.

Druk gazetek sklepowych jest świetnym sposobem, żeby poinformować klientów o nowej ofercie lub zmianach w asortymencie sklepu. Gazetki sklepowe, zaprojektowane w interesujący dla odbiorcy sposób, pełnią funkcję informacyjną, a jednocześnie są doskonałą formą reklamy sklepu. Taka reklama doskonale wpływa na wyniki sprzedażowe.

W zależności od ilości stron gazetki mogą posłużyć do przedstawienia sklepowego asortymentu, oferty usługowej firmy, lub na przykład informować o wydarzeniach kulturalnych, odbywających się na danym terenie.

Ile kosztuje wydruk katalogu?

Na koszt realizacji katalogów reklamowych ma wpływ wiele czynników. Cena zależy przede wszystkim od tego czy klient ma własny projekt graficzny czy konieczne jest jego przygotowanie. Wśród innych parametrów decydujących o ostatecznej cenie katalogu znajdują się między innymi:

  • format,
  • rodzaj papieru i jego gramatura,
  • ilość stron,
  • liczba zamówionych egzemplarzy.

Bardzo często zdarza się, że ze względu na dodatkowe uszlachetnienia katalogi reklamowe i gazetki firmowe wyceniane są indywidualnie.

Polecane Usługi
Najnowsze wpisy na blogu