Wydruk plakatów – metody
Drukowanie plakatów uwzględnia przede wszystkim metodę oraz technikę druku.
Druk cyfrowy to jedna z najczęściej wybieranych metod wydruku plakatów. Dzięki niej można spersonalizować zamówienie według potrzeb klienta. Co więcej, istnieje możliwość wydruku 1 sztuki plakatu. Druk cyfrowy umożliwia klientowi drukowanie na dowolnym formacie. Bardzo ważna zaleta drukowania plakatów za pomocą druku cyfrowego to brak kosztów związanych z przygotowaniem wydruku. Czas wykonania zlecenia metodą cyfrową jest maksymalnie skrócony. Cena za sztukę jest oczywiście wyższa, niż przy druku offsetowym, jednakże w tym przypadku istnieje możliwość zamówienia najbardziej wymagającej personalizacji i małej ilości nakładu. Jest to rozwiązanie idealne i nie ma żadnej konkurencji.
Decydując się na większe zamówienie drukowanych plakatów, warto wybrać druk offsetowy. Przygotowanie plakatu będzie zdecydowanie tańsze w momencie, kiedy wszystkie wydruki będą tej samej wielkości. W takim przypadku można liczyć na bardzo atrakcyjną ofertę, gdzie będzie to koszt kilkudziesięciu groszy za sztukę. Warto wspomnieć, że technika offsetowa nie zabezpiecza plakatu przed wilgocią, czy promieniowaniem UV. Plakaty drukowane offsetem nadają się idealnie do ekspozycji wewnątrz budynków.
Plakat – wymiary
Drukowanie plakatów jest możliwe w wielu formatach. Standardowe wymiary dla drukowanych plakatów to formaty: A3 (420×297 mm), A2 (594×420 mm), A1 (841×594 mm), B3 (480×336 mm), B2 (680×480 mm) oraz B1 (980×680 mm).
Wybór zależny jest wyłącznie od oczekiwań klienta. Przy ostatecznej decyzji wytycznymi będą wielkość nakładu i miejsce ekspozycji. Nie bez znaczenia jest również wybór drukarni. Większość drukarni ma w swojej ofercie również drukowanie plakatów w rozmiarze XXL, a także plakatów w formie szarfy.