Ulotki

Ulotki, to jedna z najpopularniejszych form reklamy. Czynnikiem o tym decydującym jest między innymi korzystny stosunek ceny do jakości produktu. Tego typu materiały reklamowe cechują się przede wszystkim łatwością dystrybucji, dzięki czemu potencjalny klient może w łatwy sposób uzyskać informacje na temat reklamowanej usługi lub produktu.

Ulotki
Zainteresowany ulotkami? Przygotuję dla Ciebie espresową wycenę Poproś o wycenę
Piotr Nowak - Sales manager
Piotr Nowak Sales manager kontakt@druks.pl +48 666 395 394

Ulotki, jako popularna forma reklamy

Wymiary ulotki dostosowywane są indywidualnie do każdego zamówienia. Klient ma możliwość wyboru spośród wielu różnych formatów. Zaczynając od tych standardowych, jak DL, A6, A5, czy A4, a kończąc na formatach nietypowych, jak na przykład format B5 lub ulotki kwadratowe.

W większości drukarni można projektować własne wzory. Drukarnie internetowe stworzyły na przykład specjalne programy, za pomocą których można zaprojektować proste lub bardziej skomplikowane wzory ulotek. Na podstawie otrzymanego projektu, specjaliści przygotowują indywidualną dla zamówienia wycenę.

Ulotka firmowa – charakterystyka projektu Firmy bardzo często decydują się na reklamę w formie ulotek. Ulotka firmowa ma na celu generowanie większego zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami, a także pełni funkcję reprezentatywną przedstawiając potencjalnym klientom namacalny obraz firmy.

Coraz częściej wykorzystywaną formą reklamowania produktów lub usług są ulotki z perforacją. Perforacja wprowadza podział ulotek na większą część – informacyjną i mniejsze – tzw. zrywki. Dzięki dwóm dostępnym na rynku formatom ulotki perforacyjne mogą być nie tylko formą reklamy i przekazu informacji. Mogą także pełnić funkcję kuponu lub bonu rabatowego. Ciekawa oferta promocyjna zamieszczona na ulotkach z perforacją potrafi być bardzo skuteczną formą reklamy.

Tworzenie ulotek – na czym polega?

Tworzenie ulotek to proces, w którym wyróżnia się dwa elementy. Są to: projekt graficzny reklamy lub informacja przekazywana klientowi, oraz papier, na którym drukuje się projekt. W ten sposób powstają ulotki standardowe.

Istnieją gotowe projekty ulotek, szeroko dostępne dla wszystkich, które można modyfikować. Poleca się jednak tworzenie ulotek od podstaw ze względu na indywidualny charakter produktu. Rezygnując z gotowych projektów ulotek, pomysł staje się przede wszystkim atrakcyjniejszy w odbiorze od powielanego schematu.

Ulotki standardowe – stwórz skuteczną reklamę

Ulotki standardowe, wykorzystuje się najczęściej, jako ulotki reklamowe sklepów. Drukuje się je dwustronnie lub jednostronnie we wszystkich wyżej wymienionych formatach z wykorzystaniem druku offsetowego.

Ulotki i gazetki każdego formatu, z założenia drukowane są w pełnym kolorze (tzw. 4+4), jednak istnieje możliwość zlecenia wykonania ulotki standardowej w mniejszej ilości kolorów. Zwykle nie wpływa to jednak na cenę produktu, ze względu na wykorzystywany podczas drukowania zoptymalizowany arkusz drukarski.

Ulotki składane – klasyk na drukarskim rynku

Jednym z najczęstszych wyborów wśród konsumentów są ulotki składane. Taki efekt uzyskuje się poprzez złożenie na pół karty papieru większego formatu, dzięki czemu powstają ulotki czterostronne. Dzięki takiej ulotce możliwe jest zawarcie dwukrotnie większej ilości informacji niż w przypadku ulotki standardowej.

Ulotki składane swoją formą przypominają książkę lub katalog, z którego uzyskuje się podstawowe informacje o reklamowanym produkcie lub usłudze. Jest to doskonały sposób do promowania swoich usług i produktów na rynku. Forma ulotki składanej wyróżnia się na tle innych, nadając ulotce estetyczny i profesjonalny wygląd. Z tego względu składane modele często wykorzystywane są, jako ulotki firmowe.

Woblery reklamowe – zwróć uwagę potencjalnego klienta

Woblery reklamowe to zawieszki informacyjne, które wykonuje się na papierze kredowym najwyższej jakości, o gramaturze 300 g. Najbardziej popularne są woblery okrągłe, prostokątne, trójkątne lub w kształcie półkola. Istnieje również możliwość zamówienia woblerów reklamowych o dowolnym kształcie. Wykonuje się je na podstawie zamówionego wcześniej, spersonalizowanego wykrojnika.

Ulotka mockup – na czym polega?

Mockup ma na celu przedstawienie projektu w taki sposób, aby jego wizualizacja była możliwie najbliższa powstałej w przyszłości, wersji rzeczywistej. Ulotka mockup daje możliwość ukazania projektu w odpowiedniej skali. Dzięki niej można nadać mu realizmu.

Profesjonalna ulotkamockup to projekt, który wykonuje się przy użyciu programu jakim jest na przykład Photoshop. Istnieją jednak proste w obsłudze, amatorskie programy internetowe, które umożliwiają tworzenie tego typu projektów.

Ulotki pozłacane i srebrzone – ekskluzywne broszury reklamowe

Ulotki złocone produkuje się analogicznie do pozłacanych wizytówek. Wydruki pokrywa się folią soft skin, która jest bardzo przyjemna, aksamitna w dotyku. W ten sposób wprowadza się pierwszy element pozłacania produktu. Następnie na ulotkę nanosi się drugą warstwę – metalizowaną – tworząc efekt metali szlachetnych. Nałożona warstwa metaliczna jest trójwymiarowa i odbija światło.

Błyszcząca warstwa znajdująca się na ulotkach złoconych to synonim luksusu i prestiżu. Natomiast wykorzystanie odcieni srebra, dodaje ulotce ekskluzywności. Ulotki złocone i srebrzone, uszlachetnią i podkreślą wysoką jakość prezentowanej oferty.

Dlaczego wciąż warto wykorzystywać ulotki?

Ulotki reklamowe to jedna z najpopularniejszych form promocji firmy. Jako że docierają one bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta, istnieje możliwość ich dostosowania tak, aby trafić do pożądanego targetu. Ulotki są na tyle skuteczne, na ile interesująco przedstawiają ofertę firmy. Sprawdź, jak w prosty sposób stworzyć dobrą ulotkę reklamową.

Jakie są zalety wykorzystania ulotki w celach reklamowych?

Największą zaletą ulotki jest fakt, że tak naprawdę jest to reklama niskobudżetowa. Koszt jej zaprojektowania i wydrukowania jest stosunkowo niski – szczególnie biorąc pod uwagę to, jak bardzo bywa skuteczna. Niewygórowana cena produkcji w tym przypadku pozwala na znaczne ograniczenie wydatków przeznaczonych na promocję firmy – tym samym można zaoszczędzić sporą sumę. Ponadto, ulotki – niezależnie od złożoności projektu i wielkości nakładu – drukowane są naprawdę szybko.

Bezpośrednie dotarcie reklamy do klienta jest również dużym atutem. Dzięki temu, że ulotki reklamowe wręcza się prosto do rąk potencjalnych klientów, istnieje możliwość indywidualnego doboru potencjalnych konsumentów. Ponadto, ulotki są masową formą reklamy i pozwalają dotrzeć w krótkim czasie do nawet kilkutysięcznej grupy odbiorców.

Ogromną zaletą projektowania ulotek jest całkowita kontrola nad projektem graficznym. To od Ciebie zależy, co znajdzie się na ulotce, co będzie promować, o czym informować, czy będzie ona dwu, czy jednostronna. Przemyślane rozmieszczenie treści i grafiki wzmocni zainteresowanie produktem lub usługami wśród potencjalnych klientów.

O czym należy pamiętać, zanim zainwestujesz w ulotki reklamowe?

Pomimo tego, że ulotki reklamowe wydają się jednym z prostszych narzędzi marketingowych do wykorzystania, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Poniżej przygotowaliśmy listę wskazówek, z których możesz skorzystać.

  • Określ jasno cel, do którego dążysz i zastanów się, jak może pomóc Ci w tym kampania reklamowa w postaci ulotek.
  • Jeśli chcesz wydrukować ulotki promocyjne, możesz zaprojektować je na wzór kuponów rabatowych, uprawniających klientów do zniżki na konkretne usługi za ich okazaniem.
  • Określ wcześniej potencjalną grupę docelową. Znacznie usprawni to proces produkcyjny – zwłaszcza, jeśli zdecydowałeś się na samodzielne projektowanie ulotek online za pośrednictwem kreatora ulotek.
  • Postaw na oryginalny projekt. Dzięki temu Twoja firma wyróżni się na tle konkurencji.
  • Pamiętaj, że ulotki reklamowe są wizytówką Twojej firmy. Dlatego, aby wszystko wypadło pomyślnie, projektowanie ulotek powinno przebiegać według wcześniej ustalonego pomysłu. Jeśli nie potrafisz zaprojektować ulotki samodzielnie, skorzystaj z usług specjalisty.
  • Przygotuj chwytliwy slogan lub hasło przewodnie ulotki. Dzięki temu, klienci znacznie lepiej zapamiętają Twoją firmę. Możesz zrobić to samodzielnie lub skorzystać z pomocy profesjonalnego copywritera.

Projektowanie ulotek. Jak powinna wyglądać dobra ulotka reklamowa?

Ulotki reklamowe powinny przyciągać klientów. Ciekawa oprawa graficzna wyróżni je na tle konkurencji. Pomogą Ci w tym oryginalne hasła reklamowe, konkretne połączenia kolorystyczne i cliparty. Pamiętaj jednak, że w takich sytuacjach bardzo łatwo przesadzić z ilością grafiki. Dobra ulotka powinna być przede wszystkim czytelna dla potencjalnego klienta.

Ulotka ma dwie strony – wykorzystaj pełen potencjał, jaki daje

Dwustronne projektowanie ulotek pozwoli Ci zachować przejrzystość reklamy. Z jednej strony możesz umieścić chwytliwe hasło, okraszone ciekawą grafiką. Drugą ze stron będziesz mógł wykorzystać na przekazanie Twojemu odbiorcy najistotniejszych informacji.

Projektując ulotki reklamowe, zwróć uwagę na to, czy całość projektu jest ze sobą spójna. Estetyczny projekt to klucz do sukcesu – wygląda profesjonalnie, podczas gdy chaos wywołuje dezorientację u potencjalnych klientów.

Tekst znajdujący się na ulotce powinien być krótki, zwięzły i na temat. Ulotki reklamowe mają dostarczyć odbiorcy podstawowych informacji i przy tym zaciekawić do sprawdzenia szczegółowej oferty. Dlatego, zamiast zasypywać go natłokiem informacji, pisz ciekawie i konkretnie. Pozostawienie odbiorcy z małym niedopowiedzeniem znacznie lepiej sprawdza się w przypadku tej formy reklamy.

Nie zapomnij o umieszczeniu danych kontaktowych

Jeśli to konieczne, zrezygnuj na rzecz informacji z kilku tekstów typowo konsumenckich. Każda dobra ulotka reklamowa po prostu musi zawierać zestaw podstawowych danych kontaktowych, takich jak: nazwa i adres firmy, numer telefonu oraz e-mail lub adres strony internetowej.

Polecane Usługi
Najnowsze wpisy na blogu