Ulotki, jako popularna forma reklamy
Wymiary ulotki dostosowywane są indywidualnie do każdego zamówienia. Klient ma możliwość wyboru spośród wielu różnych formatów. Zaczynając od tych standardowych, jak DL, A6, A5, czy A4, a kończąc na formatach nietypowych, jak na przykład format B5 lub mniejsze ulotki kwadratowe.
Większość drukarni daje także możliwość projektowania własnych wzorów. Większe drukarnie internetowe stworzyły na przykład specjalne programy, za pomocą których można zaprojektować proste lub bardziej skomplikowane wzory ulotek. Na podstawie otrzymanego projektu, specjaliści przygotowują indywidualną dla zamówienia wycenę.
Ulotka firmowa – charakterystyka ciekawych projektów
Firmy bardzo często decydują się na reklamę w formie ulotek. Ulotka firmowa ma na celu generowanie większego zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami, a także pełni funkcję reprezentatywną - przedstawiając potencjalnym klientom namacalny obraz firmy.
Coraz częściej wykorzystywaną formą reklamowania produktów lub usług są ulotki z perforacją. Perforacja wprowadza podział ulotek na większą część – informacyjną i mniejsze – tzw. zrywki. Dzięki dwóm dostępnym na rynku formatom ulotki perforacyjne mogą być nie tylko formą reklamy i przekazu informacji. Mogą także pełnić funkcję kuponu lub bonu rabatowego. Ciekawa oferta promocyjna zamieszczona na ulotkach z perforacją potrafi być bardzo skuteczną formą reklamy i sprawdza się znacznie lepiej niż klasyczne, zwykłe ulotki firmowe.
Tworzenie ulotek – na czym polega?
Tworzenie ulotek to proces, w którym wyróżnia się dwa elementy. Są to: projekt graficzny reklamy lub informacja przekazywana klientowi, oraz papier, na którym drukuje się projekt. W ten sposób powstają ulotki standardowe.
Istnieją gotowe projekty ulotek, szeroko dostępne dla wszystkich, które można jedynie nieznacznie modyfikować, dopasowując do swoich potrzeb lub charakteru firmy. Te jednak bywają dość tendencyjne i rzadko kiedy zwracają na siebie uwagę klientów. Dlatego zdecydowanie bardziej poleca się tworzenie ulotek od podstaw ze względu na indywidualny charakter produktu. Rezygnując z gotowych projektów ulotek, pomysł staje się przede wszystkim atrakcyjniejszy w odbiorze od powielanego schematu.
Ulotki standardowe – stwórz skuteczną reklamę
Ulotki standardowe, wykorzystuje się najczęściej, jako ulotki reklamowe sklepów. Drukuje się je dwustronnie lub jednostronnie we wszystkich wyżej wymienionych formatach z wykorzystaniem druku offsetowego.
Ulotki i gazetki każdego formatu, z założenia drukowane są w pełnym kolorze (tzw. 4+4), jednak istnieje możliwość zlecenia wykonania ulotki standardowej w mniejszej ilości kolorów. Zwykle nie wpływa to jednak na cenę produktu, ze względu na wykorzystywany podczas drukowania zoptymalizowany arkusz drukarski.
Ulotki składane – klasyk na drukarskim rynku
Jednym z najczęstszych wyborów wśród konsumentów są ulotki składane. Taki efekt uzyskuje się poprzez złożenie na pół karty papieru większego formatu, dzięki czemu powstają ulotki czterostronne. Dlaczego warto postawić na taki projekt? Głównie ze względu na fakt, że na takiej ulotce możliwe jest zawarcie dwukrotnie większej ilości informacji niż w przypadku ulotki standardowej.
Ulotki składane swoją formą przypominają książkę lub katalog, z którego uzyskuje się podstawowe informacje o reklamowanym produkcie lub usłudze. Jest to doskonały sposób na promowanie swoich usług i produktów na rynku. Forma ulotki składanej wyróżnia się na tle innych, nadając ulotce estetyczny i profesjonalny wygląd. Z tego względu składane modele często wykorzystywane są jako ulotki firmowe.
Woblery reklamowe – zwróć uwagę potencjalnego klienta
Woblery reklamowe to zawieszki informacyjne, które wykonuje się na papierze kredowym najwyższej jakości, o gramaturze 300 g. Najpopularniejsza są woblery okrągłe, prostokątne, trójkątne lub w kształcie półkola. Istnieje również możliwość zamówienia woblerów reklamowych o dowolnym kształcie. Wykonuje się je na podstawie zamówionego wcześniej, spersonalizowanego wykrojnika - tego typu projekt bywa więc nieznacznie droższy.
Ulotka mockup – na czym polega?
Mockup ma na celu przedstawienie projektu w taki sposób, aby jego wizualizacja była możliwie najbliższa powstałej w przyszłości, wersji rzeczywistej. Ulotka mockup daje możliwość ukazania projektu w odpowiedniej skali. Dzięki niej można nadać mu realizmu.
Profesjonalna ulotka mockup to projekt, który wykonuje się przy użyciu programu jakim jest na przykład Photoshop. Istnieją jednak proste w obsłudze, amatorskie programy internetowe, które umożliwiają tworzenie tego typu projektów. Nie oznacza to natomiast, że tego typu wizualizacje zawsze tworzy się samodzielnie. Zadanie to można powierzyć drukarni, która następnie będzie zajmowała się także wydrukiem zaakceptowanych ulotek.
Ulotki pozłacane i srebrzone – ekskluzywne broszury reklamowe
Ulotki złocone produkuje się analogicznie do pozłacanych wizytówek. Wydruki pokrywa się folią soft skin, która jest bardzo przyjemna i aksamitna w dotyku. W ten sposób wprowadza się pierwszy element pozłacania produktu. Następnie na ulotkę nanosi się drugą warstwę – metalizowaną – tworząc efekt metali szlachetnych. Nałożona warstwa metaliczna jest trójwymiarowa i odbija światło dzięki czemu prezentuje się dość ekskluzywnie.
Błyszcząca warstwa znajdująca się na ulotkach złoconych to synonim luksusu i prestiżu. Natomiast wykorzystanie odcieni srebra, dodaje ulotce ekskluzywności. Ulotki złocone i srebrzone, uszlachetnią i podkreślą wysoką jakość prezentowanej oferty, chociaż warto zauważyć, że nie do każdej branży pasują. Świetnie sprawdza się m.in. w przypadku reklamy salonów sukien ślubnych, hoteli, salonów kosmetycznych i fryzjerskich czy ekskluzywnych butików. Nie przyniosą natomiast większego efektu wyjorzystane w promocji sklepów spożywczych czy przedsiębiorstw z branży budowlanej.
Dlaczego wciąż warto wykorzystywać ulotki?
Ulotki reklamowe to jedna z najpopularniejszych form promocji firmy. Jako że docierają one bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta, istnieje możliwość ich dostosowania tak, aby trafić do pożądanego targetu. Ulotki są na tyle skuteczne, na ile interesująco przedstawiają ofertę firmy. Jeżeli więc decydujesz się na nie, zadbaj, aby każdy z elementów takiej ulotki firmowej był dokładnie przemyślany lub oddaj sprawę w ręce specjalistów.
Jakie są zalety wykorzystania ulotki w celach reklamowych?
Największą zaletą ulotki jest fakt, że tak naprawdę jest to reklama niskobudżetowa. Koszt jej zaprojektowania i wydrukowania jest stosunkowo niski – szczególnie biorąc pod uwagę to, jak bardzo bywa skuteczna. Niewygórowana cena produkcji w tym przypadku pozwala na znaczne ograniczenie wydatków przeznaczonych na promocję firmy – tym samym można zaoszczędzić sporą sumę. Ponadto, ulotki – niezależnie od złożoności projektu i wielkości nakładu – drukowane są naprawdę szybko.
Bezpośrednie dotarcie reklamy do klienta jest również dużym atutem. Dzięki temu, że ulotki reklamowe wręcza się prosto do rąk potencjalnych klientów, istnieje możliwość indywidualnego doboru potencjalnych konsumentów. Ponadto, ulotki są masową formą reklamy i pozwalają dotrzeć w krótkim czasie do nawet kilkutysięcznej grupy odbiorców. Wystarczy na ich rozdanie poświęcić jeden dzień lub dołączać je do zamówień w przypadku sklepów internetowych.
Ogromną zaletą projektowania ulotek jest całkowita kontrola nad projektem graficznym. To od Ciebie zależy, co znajdzie się na ulotce, co będzie promować, o czym informować, czy będzie ona dwu, czy jednostronna. Przemyślane rozmieszczenie treści i grafiki wzmocni zainteresowanie produktem lub usługami wśród potencjalnych klientów.
O czym należy pamiętać, zanim zainwestujesz w ulotki reklamowe?
Pomimo tego, że ulotki reklamowe wydają się jednym z prostszych narzędzi marketingowych do wykorzystania, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Poniżej przygotowaliśmy listę wskazówek, z których możesz skorzystać.
- Określ jasno cel, do którego dążysz i zastanów się, jak może pomóc Ci w tym kampania reklamowa w postaci ulotek.
- Jeśli chcesz wydrukować ulotki promocyjne, możesz zaprojektować je na wzór kuponów rabatowych, uprawniających klientów do zniżki na konkretne usługi za ich okazaniem.
- Określ wcześniej potencjalną grupę docelową. Znacznie usprawni to proces produkcyjny – zwłaszcza, jeśli zdecydowałeś się na samodzielne projektowanie ulotek online za pośrednictwem kreatora ulotek.
- Postaw na oryginalny projekt. Dzięki temu Twoja firma wyróżni się na tle konkurencji.
- Pamiętaj, że ulotki reklamowe są wizytówką Twojej firmy. Dlatego, aby wszystko wypadło pomyślnie, projektowanie ulotek powinno przebiegać według wcześniej ustalonego pomysłu. Jeśli nie potrafisz zaprojektować ulotki samodzielnie, skorzystaj z usług specjalisty.
- Przygotuj chwytliwy slogan lub hasło przewodnie ulotki. Dzięki temu, klienci znacznie lepiej zapamiętają Twoją firmę. Możesz zrobić to samodzielnie lub skorzystać z pomocy profesjonalnego copywritera.
Projektowanie ulotek. Jak powinna wyglądać dobra ulotka reklamowa?
Ulotki reklamowe powinny przyciągać klientów. Ciekawa oprawa graficzna wyróżni je na tle konkurencji. Pomogą Ci w tym oryginalne hasła reklamowe, konkretne połączenia kolorystyczne i cliparty. Pamiętaj jednak, że w takich sytuacjach bardzo łatwo przesadzić z ilością grafiki. Dobra ulotka powinna być przede wszystkim czytelna dla potencjalnego klienta.
Ulotka ma dwie strony – wykorzystaj pełen potencjał, jaki daje
Dwustronne projektowanie ulotek pozwoli Ci zachować przejrzystość reklamy. Z jednej strony możesz umieścić chwytliwe hasło, okraszone ciekawą grafiką. Drugą ze stron będziesz mógł wykorzystać na przekazanie Twojemu odbiorcy najistotniejszych informacji.
Projektując ulotki reklamowe, zwróć uwagę na to, czy całość projektu jest ze sobą spójna. Estetyczny projekt to klucz do sukcesu – wygląda profesjonalnie, podczas gdy chaos wywołuje dezorientację u potencjalnych klientów.
Tekst znajdujący się na ulotce powinien być krótki, zwięzły i na temat. Możesz wykorzystać w tym przypadku język korzyści - przedstawiając zalety produktów lub usług. Pamietaj, że ulotki reklamowe mają dostarczyć odbiorcy podstawowych informacji i przy tym zaciekawić go do sprawdzenia szczegółowej oferty. Dlatego, zamiast zasypywać go natłokiem haseł i branżowego słownictwa, które nic nie wnosi, pisz ciekawie i konkretnie. Pozostawienie odbiorcy z małym niedopowiedzeniem znacznie lepiej sprawdza się w przypadku tej formy reklamy.
Nie zapomnij o umieszczeniu danych kontaktowych
Każda dobra ulotka reklamowa musi zawierać zestaw podstawowych danych kontaktowych, takich jak: nazwa i adres firmy, numer telefonu oraz e-mail lub adres strony internetowej. Jeśli to konieczne, zrezygnuj na rzecz tych informacji z kilku tekstów typowo konsumenckich. Bez przekazania klientowi danych, jak może się z Tobą skontaktować czy gdzie może Cię znaleźć, tworzenie ulotki firmowej nie ma najmniejszego sensu. Odbiorca oczekuje prostej informacji, która jest mu podana - jeżeli miałby sam jej szukać, większość zrezygnuje i wybierze znane dotychczas firmy.
Ulotka firmowa - od czego zależy jej koszt?
Wycena druku ulotki firmowej zależy przede wszystkim od dwóch najważniejszych czynników, którymi są - jej format oraz ilość zamawianych sztuk. Większość drukarni oferuje trzy podstawowe formaty ulotki, którymi są:
- A4,
- A5,
- A6.
Minimalne zamówienie ulotek firmowych zwykle zaczyna się od 100 sztuk wzwyż. Warto natomiast zauważyć, że takie małe ilości nie są opłacalną inwestycją. Różnica pomiędzy ceną 100, a 1000 sztuk jest wbrew pozorom niezbyt duża. Warto więc zastanowić się, czy w przyszłości ulotki firmowe nie będą potrzebne do innyh celów procyjnych. Jeżeli tak - lepiej złożyć jedno, większe zamówienie, niż kilka mniejszych.