Projekt papieru firmowego

Projektowanie firmowej papeterii nie jest tak proste, jak mogłoby się to wydawać. Co więcej, często zdarza się, że projekt wygląda dobrze tylko w wersji komputerowej, natomiast wydrukowany papier firmowy jest zupełnie niepraktyczny.

Projekt papieru firmowego
Zainteresowany projektem papieru firmowego? Przygotuję dla Ciebie espresową wycenę Poproś o wycenę
Wojciech Kozak - Sales manager
Wojciech Kozak Sales manager kontakt@druks.pl +48 666 395 394
Rozmiar Jednostka Cena
A4 1 strona 300 zł

Jak zaprojektować dobry papier firmowy? Najczęściej popełniane błędy.

W tym przypadku bardzo łatwo o popełnienie błędu. Dlatego zanim podejmiesz decyzję i oddasz projekt do druku, zastanów się, czy jest on jednocześnie estetyczny i praktyczny.

Za dużo informacji

Podstawowym błędem podczas projektowania papieru firmowego jest umieszczanie zbyt dużej ilości informacji na stronie. Natłok informacji wprowadza chaos i dezorientację, wyglądając przy tym, jak nachalna reklama firmy. Dlatego projektując papier firmowy postaraj się zawrzeć tylko konieczne informacje. Zadbaj też o ich odpowiednie rozmieszczenie. Muszą być przejrzyste, czytelne dla klienta i nie powinny zajmować zbyt wiele miejsca na stronie. Najlepiej umieścić je w jednym z rogów kartki, dzięki czemu będą łatwo dostępne, ale nie będą się narzucać. Papier firmowy z dużą ilością miejsca na notowanie i nadrukowywanie umów wygląda naprawdę profesjonalnie.

Zbyt rozbudowana grafika

Równie ważnym elementem papeterii jest umieszczona na niej grafika. Podobnie, jak wszystko inne, co znajduje się na papierze firmowym, powinna być subtelna i nie rzucać się w oczy. Logo firmy zazwyczaj umieszcza się na środku kartki. Zadbaj o to, aby zamiast przytłoczyć papier, idealnie się wkomponował i stał się jego integralną częścią tworząc przy tym jedną całość.

Wystrzegaj się grafiki złożonej z dużej ilości szczegółów. Nawet jeśli sam projekt wygląda designersko w rzeczywistości papier firmowy z taką grafiką będzie niefunkcjonalny. Informacje nadrukowane na bogatą grafikę będą wyglądać niechlujnie i trudno będzie je rozczytać.

Za dużo koloru

Zbyt duża rozpiętość i intensywność kolorów z pewnością nie zapewni Twojej papeterii estetycznego i profesjonalnego wyglądu. Wybierając kolorystykę i wzór papieru firmowego, postaw na nienasycone kolory, które kojarzą się z wysoko profesjonalną usługą i produktem luksusowym. Pamiętaj, że najważniejsza jest treść, jaką będziesz umieszczać na gotowych już kartkach papieru firmowego. Mieszanie dużej ilości kolorów wprowadzi niepotrzebny chaos – wybierz jeden lub dwa kolory, które dobrze ze sobą współgrają.

Egocentryczny papier firmowy

Papier firmowy powinien reprezentować nie Ciebie, ale całą Twoją firmę. To oczywiste, że reklamując własną markę, zależy Ci na tym, żeby pokazać ją z jak najlepszej strony. Ważne natomiast, żeby nie przesadzić. Podobnie, jak w poprzednich podpunktach, tym razem również mniej znaczy więcej.

Pisanie zbyt dużej ilości danych, lub tym bardziej podawanie prywatnego numeru telefonu, czy maila wcale nie jest profesjonalne. Co więcej, może przysporzyć Ci sporo problemów, kiedy klienci będą wydzwaniać do Ciebie późnym wieczorem, czy w środku nocy. Zastanów się kilka razy zanim przelejesz na papier firmowy swoje prywatne dane kontaktowe.

Polecane Usługi
Najnowsze wpisy na blogu