Godna uwagi grafika – dobry billboard reklamowy
Pierwszym elementem, na który warto zwrócić uwagę w billboardzie, jest jego grafika. Billboard to rodzaj reklamy wielkoformatowej, w której obraz ma znacznie większą siłę niż słowa. Najlepiej sprawdzą się proste, intuicyjne i znajome kształty. Odbiorca z pewnością zapamięta je znacznie szybciej niż skomplikowane, wymyślne formy.
Dobry billboard to taki, który zawiera jeden główny element. Takie rozwiązanie daje pewność, że odbiorca od razu skupi się na tym, co najważniejsze. Natomiast gęste umieszczenie w reklamie mniejszych postaci lub przedmiotów w łatwy sposób rozproszy go, odwracając uwagę od zawartego przekazu.
Przemyślana kolorystyka billboardu
Bardzo ważnym elementem dobrego billboardu reklamowego jest jego kolorystyka. Psychologowie twierdzą, że kolory mają ogromny wpływ na odbiór oraz przyswajanie informacji. To zaskakujące, jak skrajne efekty w odbiorze można osiągnąć, używając dokładnie tego samego tekstu i grafiki, ale zmieniając kolorystykę. Zastosowanie odpowiednich barw i ich odcieni nie tylko wpływa na nastrój, ale może również znacznie zwiększyć liczbę osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. Kolorystyka wpływa na nas podświadomie, dlatego zastosowanie odpowiednich połączeń kolorystycznych w zależności od zamierzonego efektu może znacznie ułatwić jego osiągnięcie.
Każdy doskonale wie, że intensywne i jaskrawe kolory zdecydowanie dużo bardziej przyciągają uwagę przechodniów, niż stonowane, ciemne barwy. To jednak nie wszystko! Według psychologii marketingu czerwony, to doskonały kolor, jeśli konieczne jest zwrócenie szczególnej uwagi lub przekonanie potencjalnego klienta do skorzystania z proponowanej oferty. Kolor żółty posłuży do wywołania pozytywnych emocji, zielony zasugeruje bezpieczny, sprawdzony wybór, a czarny będzie kojarzył się z prestiżem i wysoką jakością usług.
Krótki i treściwy tekst – to podstawa, jeżeli chodzi o billboard reklamowy
Dobry billboard to głównie grafika, ale samo zdjęcie nie wystarczy, żeby przyciągnąć uwagę każdego przechodnia. Kiedy odpowiednie zestawienia kolorów i ciekawa grafika sprawią, że wzrok potencjalnego klienta spotka się z reklamą, pojawia się pytanie, jak zatrzymać jego uwagę. Chwytliwy tekst sprawdzi się tutaj świetnie. W tym przypadku doskonale zadziała zasada „mniej, znaczy więcej”.
W billboardach nie chodzi o to, żeby zasypać zainteresowanego tekstem na miarę wypracowania, ponieważ zwykle ogląda je, będąc w ruchu, więc nawet nie ma szansy dokładnie się im przyjrzeć. Kilka zgrabnych, intrygujących słów w zupełności wystarczy, jeśli użyje się ich w odpowiedni sposób. Zależnie od zamierzonego efektu możemy zastosować tak zwaną „grę słów”, użyć rymów lub po prostu wymyślić oryginalny slogan.
Zachęcająca, ale nienachalna reklama
Billboard reklamowy nie jest ani ulotką, ani obszernym katalogiem reklamowym. Dlatego obsypany mnóstwem danych kontaktowych nie sprawi, że reklama będzie bardziej efektywna – wręcz przeciwnie. Prawda jest taka, że jeśli odbiorca będzie naprawdę zainteresowany przedstawioną w ciekawy sposób ofertą, bez problemu znajdzie sposób na dotarcie do konkretnej marki. Dlatego, zamiast skupiać się na tym, jak klient dotrze do źródła, lepiej pomyśleć o tym, jak przyciągnąć jego uwagę.
W przypadku billboardu najlepiej postawić na jeden rodzaj danych kontaktowych. Może to być na przykład numer telefonu lub adres strony internetowej, która w połączeniu z chwytliwym hasłem, zachęca odbiorcę do dokładniejszego zapoznania się z ofertą.
Odporność na warunki pogodowe
Oprócz kwestii marketingowych warto także zastanowić się, jaki powinien być dobry billboard reklamowy pod względem technicznym? Przede wszystkim ze względu na to, że billboard to reklama typu outdoor, powinien on być wytrzymały na zmienne warunki pogodowe. Istnieją różne rodzaje billboardów. Wszystkie z nich są przystosowane do reklamy zewnętrznej. Zanim jednak zdecydujesz się na jeden konkretny, warto zapoznać się z właściwościami tworzyw, z jakich są one wykonywane. Taki research pozwoli dobrać billboard dopasowany do miejsca jego umieszczenia i panujących tam warunków atmosferycznych.
Billboard reklamowy - od czego zależy koszt jego wykonania?
Skuteczny billboard reklamowy to przede wszystkim dobry projekt graficzny. Nie bez znaczenia jest jednak jego rozmiar czy jakość wykonania. Dlatego jego stworzenie warto pozostawić specjalistom - pomocna może okazać się zarówno drukarnia internetowa, jak i drukarnie stacjonarne, które mają doświadczenie w tego typu realizacjach.
Koszt przygotowania billboardu reklamowego zależy natomiast od kilku czynników - m.in. wspomnianej już wielkości czy wykorzystanych przy ich produkcji technologii. Ceny billboardu reklamowego zaczynają się już od 16 zł za m2.